CONSIDERAȚII PRIVIND SENSUL SCHIMBĂRII ÎN SISTEMUL DE ÎNVĂȚĂMÂNT MILITAR POSTLICEAL DIN FORȚELE TERESTRE

Authors

  • Mioara ( CULEA) ȘERBAN

DOI:

https://doi.org/10.53477/2065-8281-22-77

Keywords:

: realitate obiectivă;, realitate subiectivă;, realitate intersubiectivă, ; tradiții și valori;, premisele schimbării;., management strategic;, resurse educaționale;, programe de studii

Abstract

Criza pandemică ne-a demonstrat ironic și paradoxal forța nemaipomenită a schimbării sau necesitatea de a ne schimba prin degradarea relațiilor cu autoritățile și prin fenomenul work from home sau school from home. Schimbarea are sens, că
este vorba fie despre un fenomen generat în mod natural, fie despre o consecință a unei acțiuni omenești. Cuprins între o realitate obiectivă și una subiectivă, sistemul de învățământ militar are puterea de a produce mutații calitative printr-o nouă
versiune, cea intersubiectivă, în care accentul cade pe importanța valorilor și credințelor care, dincolo de resursele fizice, au constituit de-a lungul istoriei, mai ales prin războaiele purtate, cea mai importantă resursă prin care liderul obținea, prin
strategia asumată, victoria. Observarea sistematică, ca metodă de cercetare, a creat contextul unei alchimii complexe care să confirme obligația indezirabilă a ceea ce produce sensul și a creat un algoritm al reconstrucțiilor viitoare, bazate pe schimbări
în toate cele trei dimensiuni, dar acordând credit suplimentar realității intersubiective, prin sensul dat.

References

Adams, Craig. 2020. Cele șase secrete ale inteligenței – de ce educația modernă nu ne învață să gândim

cu propria minte. București: Publica.

Harari, Yuval Noah. 2015. Homo deus – scurtă istorie a viitorului. București: Editura Polirom.

Iosifescu, Șerban. 2022. „Despre reformă, politici publice și privatizare în educație.” https://

serbaniosifescu.ro/2022/08/01/despre-reforma-politici-publice-si-privatizare-in-educatie/.

Marcus, Aurelius. 2018. Gânduri către sine însuși. București: Editura Humanitas.

Ministerul Apărării Naționale. 2021. „Strategia militară a României”. https://sgg.gov.ro/1/wp-content/

uploads/2021/08/STRATEGIA-MILITARA-A-ROMANIEI-1.pdf.

Ministerul Educației. 2022. „Legea învățământului preuniversitar. România educată.” proiect. https://

www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2022/proiecte%20legi%20educatie%20

consultare%20publica/invatamant_preuniversitar/Proiect_Lege_invatamant_preuniversitar_

Ministerul_Educatiei_2022.pdf.

Noica, Constantin. 2019. Interpretări la Platon. București: Humanitas.

Papadima, Liviu. 2021. Învățătura de minte. București: Editura Art.

Tecos, Henri Franꞔois. 1943. „Războiul, armata și psihologia experimentală.” Revue Militaire Suisse,

nr. 1. RSEM nr. 2095, Arhivele Naționale Militare.

Vlăsceanu, Mihaela. 2003. Organizații și comportament organizațional. București: Editura Polirom

Downloads

Published

2022-10-12

Issue

Section

Articole