IMPORTANȚA ȘI NECESITATEA UTILIZĂRII INTELIGENȚEI EMOȚIONALE (IE) ÎN PROFESIA DE PR

  • Luminita CRĂCIUN Universitatea Națională de Apărare „Carol I”

Abstract

Inteligența emoțională a intrat în atenția cercetătorilor din domeniul științelor umaniste odată ce tehnologia a cucerit tot mai multe arealuri ale activității umane. Chiar dacă multe dintre capacitățile cognitive au fost preluate cu succes de către roboți, așa cum se întâmplă în  firmele producătoare de bunuri și servicii, în activitățile artistice, creative sau de relaționare socială este importantă capacitatea afectivă, care nu poate fi suplinită, încă, prin digitalizare.

Pentru domeniul relațiilor publice, destinat stabilirii de legături interinstituționale, între firme și parteneri (stakeholderi) sau între organizații și mass-media, inteligența emoțională este valorificată în sensul creșterii capacității de persuadare. De aceea, în întreaga activitate pe care o desfășoară specialiștii în relații publice și în care se utilizează tehnologia modernă de transmitere a informației (imagini foto sau video), sunt concretizate abilitățile inteligenței emoționale.

 

Author Biography

Luminita CRĂCIUN , Universitatea Națională de Apărare „Carol I”

Născută la data 10.08.1964IașiLuminița  Crăciun este absolventă a Universităţii ”Ovidius” Constanța, Facultatea de litere, istorie, drept și teologie, promoţia 1998.

Deţine titlul de doctor în filologie, acordat în anul 2010 de către Universitatea București.

Pregătirea academică şi-a completat-o prin absolvirea mai multor cursuri/studii universitare de masterat, stagii de pregătire.De profesie cadru didactic își desfășoară activitatea, în calitate de conferențiar universitar dr. la Universitatea Națională de Apărare „Carol I” București.

Are o vastă activitate ştiinţifică (cercetări efectuate, cursuri predate), fiind autoare a cărții nr. 2 titlul: Război versus Pace – modalități de definire în polemologie și în dicționarele de uz general și Evoluția discursului actorilor publici cu atribuții în domeniul securității naționale a României și a mai multor articole şi comunicări științifice, apărute la editura Universității Naționale de Apărare ”Carol I” București, în publicaţii din ţară ale universităților din București, Pitești, Galați, Alba Iulia, Cluj-Napoca, Sibiu, Târgu-Mureș și din străinătate: MediMond Publishing Company Bologna Italy, Aalborg University, Copenhagen, Denmark

 

References

Cutlip M. Scott, Center H. Allen, Broom M. Glen, Relații publice eficiente, Editura Comunicare.ro, București, 2010.
Dagenais Bernard, Profesia de relaționist, Editura Polirom, Iași, 2002.
Goleman Daniel, Inteligența emoțională, Editura Curtea veche, București, 2008.
Goleman Daniel, Creierul și inteligența emoțională, Editura Curtea veche, București, 2014.
Newsom Doug, Haynes Jim, Redactarea materialelor de relații publice, Editura Polirom, Iași, 2011.
Oancea Dana (coord.), The Dolden Book of Romanian Public Relations. 15 ani de practică și reperele unei industrii, Monitorul Oficial RA, 2017.
Roco Mihaela, Creativitate și inteligență emoțională, Editura Polirom, Iași, 2001.
Salovey Peter, Caruso David R., Inteligența emoțională. Cum să dezvolți și să folosești principiile esențiale ale conducerii cu ajutorul inteligenței emoționale, Editura BusinessTech International, București, 2012.
Wilding Christine, Schimbă-ți viața cu ajutorul inteligenței emoționale, Editura Litera, București, 2018.
https://www.michaelpage.lu/advice/conseils-de-carri%C3%A8re/d%C3%A9veloppement-de-carri%C3%A8re/l%E2%80%99importance-de-l%E2%80%99intelligence-%C3%A9motionnelle-au
https://rep2100.wordpress.com/2011/10/21/lintelligence-emotionnelle-au-service-des-relations-publiques/
https://www.odef.ch/relation-action/lintelligence-emotionnelle-une-competence-fondamentale-des-professionnels/
https://www.hbrfrance.fr/chroniques-experts/2019/05/26061-lintelligence-emotionnelle-le-nouvel-allie-des-managers/
Published
2020-10-15
Section
Articole