EVOLUȚIA INFLUENȚĂRII: DE LA TEORIA CULTIVĂRII, LA TARGETAREA SELECTIVĂ
DOI:
https://doi.org/10.12753/2065-8281-20-42Abstract
Din cele mai vechi timpuri, s-a urmărit modelarea percepțiilor, atitudinilor și comportamentelor audiențelor interne și externe. Schimbările din sfera tehnologică, specifice secolului curent, au contribuit la descoperirea unor noi metode de a obține mai eficient transformările comportamentale, perceptive sau atitudinale, în rândul segmentelor de audiență vizate.
Obiectivul acestui articol este acela de a descrie specificul teoriei cultivării și de a evidenția caracteristicile de bază și eficiența folosirii targetării selective. Articolul cuprinde și un exemplu în care se pot observa metodele folosite, în secolul al XXI-lea, în mediul online.
References
Balmas M., When Fake News Becomes Real: Combined Exposure to Multiple News Sources and Political Attitudes of Inefficacy, Alienation, and Cynicism. Communication Research, 2014.
Bourdieu P., Despre televiziune, Editura Meridiane, Bucureşti, 1998.
Buluc Ruxandra, ”Perception and intelligence analysis. Belifes, mindsets and their cognitive consequences”, Strategy changes in security and international relations, Volume 3, „Carol I” National Defence University, Bucharest, 2014.
Daase C., National, societal and human security: on the transformation of political language, Historical Social Research, 2010.
Dominick J., Ipostaze ale comunicării de masă. Media în era digitală, Comunicare.Ro publishing, București, 2009.
Galloway L., Engstrom E., & Emmers-Sommer T.M., ”Does Movie Viewing Cultivate Young People's Unrealistic Expectations About Love and Marriage?”, Marriage & Family Review, 51(8), 2015.
Gerbner George, Gross Larry, Morgan Michael, Signorelli Nancy, Shanahan James, Growing Up with Television: Cultivation Processes, Editura B. Jennings, Media Effects: Advances in Theory and Research, New Jersey, SUA, 2002.
Goffman E., Viaţa cotidiană ca spectacol, Comunicare.ro, Bucureşti, 2003.
Goffman E., Forms of talk, University of Pennsylvania, Londra, 1981.
Goffman E., Frame analysis: An essay on the organization of experience, Harper and Row, London,1974.
Habermas J., Sfera publică şi transformarea ei structurală, Comunicare.ro, București, 2005.
Lippmann W., Opinia publică, Comunicare.ro, Bucureşti, 2009.
Mccombs M., ”A Look at Agenda-setting: Past, Present and Future”, Journalism Studies, 6(4), 2005.
Morgan M., Shanahan J., ”The State of Cultivation”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, 54(2), 2010.
Nicu Alexandra, Dinamica familială în cinematografia din România: tipare. Un studiu comparativ al filmelor din perioada comunistă și cea post-comunistă, Teză de doctorat, Școala Națională de Studii Politice și Administrative, București, 2017.
Ruggiero T.E., Uses and Gratifications Theory in the 21st Century. Mass Communication & Society, 3(1), 2000.
Scheufele D.A., Tewksbury D., Framing, Agenda Setting, and Priming: The Evolution of Three Media Effects Models. Journal of Communication, 2007.
Sundar S., Limperos A.M., ”Uses and Grats 2.0: New Gratifications for New Media”, Journal of Broadcasting & Electronic Media, 57(4), 2003.
Topor Sorin, Terorismul cibernetic, Editura Top Form, București, 2019.
Vlăduțescu Ș., Convicțiune, persuasiune, comunicare jurnalistică negativă (eseu de hermeneutică mediatică), Academia Română, București, 2006.
Wingfield N., Isaac M., Benner K., ”Google and Facebook Take Aim at Fake News Sites”, New York Times, 2016.
Zagan C., Discurs și putere. Valențe ale autonomiei discursului în filosofia lui Michael Foucault, Lucrare de doctorat, Universitatea Alexandru I. Cuza, Facultatea de științe politice, Iași, 2016.
https://theconversation.com/
https://intelligence.sri.ro/
http://www.culturaldiplomacy.org/
https://foreignpolicy.com/
https://www.rand.org/
https://www.counterextremism.com
https://nypost.com
https://www.researchgate.net
http://www.icsve.org
https://firstmonday.org
https://doi.org
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Buletinul Universității Naționale de Apărare „Carol I”
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articolele publicate sunt supuse legii copyright-ului. Toate drepturile sunt rezervate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, indiferent dacă se are în vedere întregul material sau o parte a acestuia, în special drepturile privind traducerea, retipărirea, reutilizarea ilustraţiilor, citatele, difuzarea prin mass-media, reproducerea pe microfilme sau orice alt mod şi stocarea în bănci de date. Sunt autorizate orice reproduceri fără perceperea taxelor aferente cu condiţia precizării sursei.