INSTRUIREA, DELIMITĂRI CONCEPTUALE. ADAPTAREA INSTRUIRII LA RISCURILE ȘI AMENINȚĂRILE REGIONALE
DOI:
https://doi.org/10.12753/2065-8281-20-37Abstract
Instruirea personalului armatei reprezintă un proces complex, adaptativ, continuu optimizat, în condiții de eficiență, proiectat pentru îndeplinirea cu eficacitate a misiunilor fundamentale ale armatei, în conformitate cu interesele naționale și cu angajamentele internaționale asumate.
Prin acest demers, se urmărește identificarea unor soluții de optimizare a instruirii, din perspectiva adaptării la dinamica mediului operațional. După identificarea manierei de evoluție a conceptelor privind instruirea forței și prin conturarea unui model de optimizare a instruirii, cercetarea va urmări validarea ipotezei potrivit căreia optimizarea instruirii se realizează în raport de evoluția riscurilor și amenințărilor la adresa securității regionale. Odată cu structurarea unor concepte specifice domeniului abordat, acestea vor putea completa conținutul Doctrinei Instruirii Armatei României, pentru a oferi un cadru doctrinar, adaptat nevoilor de instruire, în condițiile războiului modern.
Noutatea acestui articol o reprezintă identificarea unor elemente de conținut pentru adaptarea doctrinei instruirii armatei la noile riscuri și amenințări regionale, având în vedere nevoia de pregătire a forței, în condițiile realității mediului operațional din regiunea extinsă a Mării Negre și din regiunile învecinate.
References
*** Strategia națională de apărare a țării pentru perioada 2015-2019.
*** Doctrina instruirii Armatei României, București, 2006.
*** Clubul amiralilor, Amiralul Dr. Gheorghe Marin în elita Armatei României, Editura CTEA, București, 2010.
*** SACEURs annual guidance on NATO education, training, exercise and evaluation 2017-2021.
[Clubul amiralilor], Amiralul Dr. Gheorghe Marin în elita Armatei României, Editura Centrului Tehnic-Editorial al Armatei, București, 2010.
[Army Regulation 350–1], Army Training and Leader Development, Headquarters Department of the Army, Washington DC, 2017.
[Bi-SC 75-002], Education, training, exercise and evaluation directive (ETE&ED), NATO, 2013.
[Bi-SC 75-003], Collective training and exercise directive, CT&ED, NATO, 2013.
[Bi-SC 75-007], Educational and individual Training directive, E&ITD, NATO, 2015.
Macavei Elena, Educație, instruire, învățare, Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu, 2005.
Noveanu Eugen, Științele educației, Editura Sigma, București, 2006.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Buletinul Universității Naționale de Apărare „Carol I”
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articolele publicate sunt supuse legii copyright-ului. Toate drepturile sunt rezervate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, indiferent dacă se are în vedere întregul material sau o parte a acestuia, în special drepturile privind traducerea, retipărirea, reutilizarea ilustraţiilor, citatele, difuzarea prin mass-media, reproducerea pe microfilme sau orice alt mod şi stocarea în bănci de date. Sunt autorizate orice reproduceri fără perceperea taxelor aferente cu condiţia precizării sursei.