IMPACTUL LIMITELOR DE CHELTUIELI STABILITE PROGRAMULUI MAJOR FORŢE AERIENE PENTRU URMĂTORII ANI, ÎN DIFERITE VARIANTE DE FINANŢARE

  • Diana MANOLACHE Statul Major General
  • Crăciun-Ciprian CHIŞ Statul Major General

Abstract

Proiecţia bugetului Ministerului Apărării Naţionale pentru următorii ani, prevăzută în Legea bugetului de stat pe anul 2014 (Legea nr. 356/2013), nu permite realizarea proiectelor şi programelor necesare pentru restabilirea capacităţii de luptă a armatei României, chiar şi în condiţiile în care acestea au fost prioritizate din punct de vedere al importanţei. De subliniat este faptul că evaluarea capacităţii operaţionale a Armatei României are relevat faptul că aceasta se situează sub nevoile misiunii, ceea ce presupune un nivel ridicat de risc privind îndeplinirea misiunilor executate. Prin urmare, reorganizarea Planului de înzestrare a Armatei României este imperios necesară, iar realizarea proiectelor şi programelor nu este posibilă fără suplimentarea graduală a bugetului Ministerului Apărării Naţionale, până la atingerea nivelului de 2% din PIB, potrivit documentelor oficiale aprobate pe plan naţional şi în cadrul NATO.

References

Legea 356 din 18 decembrie 2013 – Legea bugetului de stat pe anul 2014;

http//activenews.ro/armata-română-se-va-moderniza-în-mod-accelerat-2014_1813881.html;

http//cursdeguvernare.ro/analiza-creşte-bugetul-armatei-romaniei-nivelul-actual-de-echipare-si-planul-de-înzestrate.html.

Published
2014-12-22
Section
Articole