SARCINILE UTILE ALE AERONAVELOR FĂRĂ PILOT UMAN LA BORD (RPAS). PREZENTARE GENERALĂ Partea I

Authors

  • Laurenţiu-Răducu POPESCU Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”

Abstract

Orice aeronavă militară pilotată sau nepilotată a fost și va fi dotată cu aparatura de întrebuințare în luptă, specifică acelei categorii din care face parte. În prezenta lucrare, se fac referiri la aparatura specifică (sarcina utilă) aflată la bordul aeronavelor fără pilot uman la bord, numite în continuare RPAS . Se face o scurtă istorie, o mică clasificare, cu analize și referințe la diferite studii de specialitate, precum și o prezentare minimală a sarcinilor utile ale principalilor producători la nivel internațional, aflate la bordul RPAS.

Author Biography

Laurenţiu-Răducu POPESCU, Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”

Născut în Piatra-Neamţ la data de 26.11.2014, a absolvit liceul ,,Nicolae Bălcescu” din Brăila în 1997, după care a urmat cursurile Academiei Tehnice Militare-Bucureşti, absolvind aceasta instituţie la specializarea Aeronave militare şi motoare de aviaţie în anul 1991. În anul 1995 a fost licenţiat inginer în Universitatea ,,Politehnica” din Timişoara, în profilul mecanic, specialitatea Tehnologia Construcţiilor de Maşini. Tot la această facultate a continuat studiile de doctorat, finalizate cu prima diplomă de doctor în domeniul Ştiinţa şi ingineria materialelor în 2005. În perioada 1991-2005 a îndeplinit mai multe funcţii de conducere pe linie tehnică în cadrul Statului Major al Forţelor Aeriene, ultima fiind cea de inginer şef de escadrilă. Fiind aplecat spre domeniul studiului şi cercetării, din 2005-2015 a ocupat mai multe funcţii didactice, în cadrul Universităţii Naţionale de Apărare ,,Carol I”-Bucureşti, ultima fiind cea de conferenţiar universitar la Departamentul forţe aeriene. Acest lucru nu era posibil fără cea de-a doua diplomă de doctor în cadrul acestei instituţii de învăţământ superior în domeniul Ştiinţă Militară şi Informaţii. A scris trei cărţi şi mai multe articole, cursuri şi comunicări ştiinţifice. A participat ca responsabil de proiect în două granturi şi ca membru în alte trei. Aprecierea cercetării a fost recunoscută în mediul academic şi de faptul că a condus două centre de cercetare ştiinţifică în funcţii de director şi director cu cercetarea. Din 2006 şi până în 2015 a organizat sesiunile de comunicări ştiinţifice naţionale şi internaţionale din cadrul Departamentului forte aeriene, luând în felul acesta pulsul real al preocupărilor pe linie profesională, reuşind să fie din 2012, adică de la înfiinţare şi până în prezent, preşedintele Asociaţiei ,,UVS ROMÂNIA”-asociaţie profesională în domeniul vehiculelor fără pilot uman la bord. A primit premiul pentru cea mai bună lucrare ştiinţifică publicată în 2012, din partea Universităţii Naţionale de Apărare ,,Carol I” şi premiul ,,General Ştefan Guşă “ din partea Fundaţiei General Ştefan Guşă şi o nominalizare la premiul ,,General de brigadă Constantin Hîrjeu” al Revistei Gândirea militară românească.

References

Bernard F., ”Radar à ouverture synthétique: images par les ondes radio”, Armada International, nr. 4, Elveţia, aug.-sep. 1998.

The JAPCC Flight Plan for Unmanned Aircraft Systems in NATO 2008, JAPCC Kalkar, Germania, 2008.

RPAS. Remotely Piloted Aircraft Systems. The Global Perspective 2015-2016, UVS International, ETC Imprimerie France, Paris, 2016.

UAV Payload market analysis by equipment (cameras & sensors, radar & communications, weaponry) and segment forecasts to 2022, ianuarie 2016.

http://www.flir.eu/surveillance/display/?id=64505

https://www.wescam.com/products-services/airborne-targeting/

https://www.safran-electronics-defense.com/aerospace/uav-systems/airborne-optronics

https://www.edmundoptics.com/resources/application-notes/imaging/what-is-swir/

Published

2018-04-02

Issue

Section

Articole