Imagine copertă

DE CE SISTEM DE MANAGEMENT AL SIGURANȚEI PENTRU ORGANIZAȚIA AERONAUTICĂ?

Oliver CIUICĂ, Carmen ŞTEFAN

Abstract


Presiunile și cerințele pentru operarea sistemelor complexe aeronautice la un nivel cu risc ridicat sunt mereu prezente. Fără luarea în considerare a rolului pe care omul și, implicit, organizația îl joacă în sistemul de siguranță în timpul dezvoltării acestuia, vor avea loc accidente. Marea provocare în minimizarea evenimentelor este reprezentată de modelul părții sociale al sistemului socio-tehnic. Chiar dacă sistemul, inclusiv aspectele umane și organizatorice, sunt proiectate pentru a oferi siguranță, presiunile pentru performanță și eficiență sporită precum și pentru schimbarea scopurilor reprezintă un risc major, sistemul migrând spre un regim de funcționare în care siguranța poate fi compromisă.

Text integral:

PDF

Referințe bibliografice


Flannery J.A., Safety Culture and its measurement in aviation, University of Newcastle, Australia, 2011.

Reason J., Managing the Risks of Organizational Accident, Ashgate, England: Aldershot, 1997.

International Civil Aeronautical Organization, Safety Management Manual Doc. 9859 AN/474 Third Edition, 2012.

Air Force Guidance Memorandum to AFI 90-802, Risk Management, Department of the Air Force, Headquarters United States Air Force, Washington, DC, 26 January 2015.

Manual de management al riscului operațional pentru procesele de siguranță aeronautică SMFA-16 din 17.05.2012.

MIL_STD-882D, Standard practice for system safety, Department of Defense, USA, 2000.

http://www.faa.gov/regulations_policies/handbooks_manuals/aviation/risk_management_handbook/media/rmh_ch05.pdf

http://www.skybrary.aero/index.php/SMS_Organisational_Structure




Revista Buletinul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I” este indexată în baza de date internaţională Central and Eastern European Online Library: http://www.ceeol.com