Lecții vizuale: cum inteligența artificială revoluționează învățarea limbii engleze

Authors

  • Ana-Maria CHISEGA-NEGRILĂ Universitatea Nationala de Aparare "Carol I"

DOI:

https://doi.org/10.53477/2065-8281-25-20

Keywords:

inteligență artificială, educație 4.0, învățarea limbilor, imagini generate de AI, videoclipuri generate de AI.

Abstract

Utilizarea materialelor media generate de inteligența artificială (IA) a devenit extrem de populară în ultimii ani, datorită versatilității sale și capacității de a crea imagini și videoclipuri, pornind doar de la instrucțiuni scrise. Această lucrare explorează potențialul materialelor generate de IA în predarea limbii engleze, punând accent pe aplicabilitatea lor în activitățile didactice curente. Ea debutează cu o scurtă istorie a generării de imagini cu ajutorul IA și oferă o privire de ansamblu asupra platformelor pentru crearea de imagini și videoclipuri, pe care profesorii le pot integra în lecțiile curente. Exemplele discutate includ utilizarea imaginilor și videoclipurilor pentru introducerea vocabularului și exersarea pronunției, precum și exerciții de scriere care folosesc materiale generate de IA pentru a stimula creativitatea și încrederea studenților. Lucrarea se bazează pe experiență de predare și pe observații practice, subliniind caracterul ludic al IA și capacitatea acesteia de a crește interesul pentru învățare.

Downloads

Published

2025-10-08

Issue

Section

Articole