Dezvoltarea educației pentru asigurarea calității în NATO prin implementarea modelului de instruire „Învață-Vizionează-Întreabă”

Authors

  • Radu Emilian BĂLĂNESCU Direcția de Dezvoltare a Forțelor Întrunite, Comandamentul Aliat pentru Transformare, Norfolk, Statele Unite ale Americii

DOI:

https://doi.org/10.53477/2065-8281-23-45

Keywords:

transformare digitală în educație, inteligență artificială, modele de e-learning, chatbot conversațional IA în educație și instruire.

Abstract

Lucrarea prezintă o analiză detaliată și o metodă de implementare a modelului de instruire „Învață-Vizionează-Întreabă” (IVI), ca o potențială soluție pentru a îmbunătăți instruirea în domeniul asigurării calității în cadrul NATO. Prin abordarea cerințelor rapid evolutive din cadrul domeniilor specializate, modelul IVI integrează instrumente digitale și metode tradiționale de predare pentru a crea o experiență de învățare care să răspundă nevoilor cursantului. Lucrarea analizează în continuare deficiențele identificate în modelele tradiționale de instruire, subliniind nevoia de elemente practice, vizuale și interactive în educația modernă. Este explorată opțiunea integrării asistentului IBM WatsonX ca chatbot conversațional IA, în cadrul modelului IVI, evidențiind avantajele sale în furnizarea de interacțiuni consistente, precise și ușor de utilizat, comparat cu modelele IA de tip Generative Pre-trained Transformer (GPT). Modelul IVI, prin întrebuințarea unică a tehnologiilor educaționale moderne, nu numai că îmbunătățește experiența de învățare din cadrul cursului NATO de asigurare a calității (S7-137), dar are și potențialul de a fi adaptat în diverse domenii de specialitate, promițând o forță de muncă mai eficientă.

References

Bouchey, Bettyjo, Jill Castek și John Thygeson. 2021. ”Multimodal Learning.” Innovative Learning Environments in STEM Higher Education (Research Gate) 35-54. doi:10.1007/978-3-030-58948-6_3.

Ferrara, Emilio. 2023. ”Should ChatGPT be Biased? Challenges and Risks of Bias in Large Language Models.” https://doi.org/10.48550/arXiv.2304.03738.

Kooli, Chokri. 2023. „Chatbots in Education and Research: A Critical Examination of Ethical Implications and Solutions.” MDPI 15 (7): 5614. doi:https://doi.org/10.3390/su15075614.

NATO. 2015. „Bi-SC Education and Individual Training Directive (E&ITD) 075-007.” Annex B, B-2.

Palmon, Itai, Craig S. Brown, Alexandra Highet, Alexandra A. Kulick, Meredith E. Barrett, Devon E. Cassidy, Alexandra E. Herman și alții. 2021. ”Microlearning and Social Media: A Novel Approach to Video-Based Learning and Surgical Education.”

Journal of Graduate Medical Education (PMC PubMed Central) 13 (3): 323-326. doi:10.4300/JGME-D-20-01562.1.

Raiyn, Jamal. 2016. „The Role of Visual Learning in Improving Students’ High-Order Thinking Skills.” Journal of Education and Practice (IISTE) 7 (24): 115-121. https://files.eric.ed.gov/fulltext/EJ1112894.pdf.

van Geel, Marieke, Trynke Keuning, Kyra Meutstege, Jitske de Vries, Adrie Visscher, Christel Wolterinck, Kim Schildkamp și Cindy Poortman. 2023. ”Adapting Teaching to Students’ Needs: What Does It Require from Teachers?” Effective Teaching Around the

World (SpringerLink) 723-736. https://doi.org/10.1007/978-3-031-31678-4_33.

Zhai, Xuesong, Xiaoyan Chu, Ching Sing Chai, Morris Siu Yung Jong, Andreja Istenic, Michael Spector, Jia-Bao Liu, Jing Yuan și Yan Li. 2021. ”A Review of Artificial Intelligence (AI) in Education from 2010 to 2020.” Complexity (Hindawi) 2021: 1-18. https://doi.org/10.1155/2021/8812542

Downloads

Published

2024-01-15

Issue

Section

Articole