ATINGEREA PERFORMANŢEI ÎN CADRUL ACHIZIŢIILOR PUBLICE – ÎNTRE DEZIDERAT ŞI REALITATE
Abstract
Atingerea unui nivel suficient al performanţei reprezintă atât un deziderat cât şi o necesitate. În actualele condiţii economice, în care reafirmarea tot mai accentuată a principiului economicităţii şi eficientizării activităţii sectorului public, desfăşurarea activităţii vizând în permanenţă gestionarea performantă a fondurilor publice a devenit o condiţie obligatorie pentru managementul organizaţiilor publice. O latură aparte a gestionării managementului fondurilor publice, o reprezintă achizițiile publice, un segment cu o pondere de aproape o cincime din PIB-ul mondial, acționând ca parte activă a comerțului mondial. Conceptual, achiziţiile publice au evoluat constant, inclusiv prevederile legale au ţinut pasul cu evoluţia obiectivă a solicitărilor şi necesităţilor autorităţilor publice dar şi a operatorilor economici. Necesităţile obiectiv determinate ale organizaţiilor publice trebui să se întâlnească prin intermediul achiziţiilor publice, cu interesele economice ale operatorilor privaţi ce acţionează pe piaţă, vizând în permanenţă atingerea performanţei.References
Petre Duţu, Leadership şi management în armată, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, București, 2008
Constantin Drăghici, Mihai Pricop, Sisteme moderne în managementul aprovizionării, Editura Tribuna Economică, Bucureşti, 1999
Dumitru Fundătură- coordonator și colectiv, Dicționar de management-aprovizionare-depozitare-desfacere, Editura Diaconul Coresi, București, 1992.
Sebastian Lazăr, Achiziții publice. Principii, proceduri, operațiuni, metodologie, Editura Wolters Kluwer, București, 2010
Gheorghe Minculete, Marketingul aprovizionărilor militare, Editura Sylvi, București, 1999
Gheorghe Minculete, Managementul achizițiilor, elemente de marketing, Editura Universității Naționale de Apărare, București, 2005
Ovidiu Nicolescu (coordonator), Sisteme, metode şi tehnici manageriale ale organizaţiei, Editura Economică, Bucureşti, 2000
Ovidiu Nicolescu, Ion Verboncu, Fundamentele managementului organizaţiei, Editura Universitară, Bucureşti, 2008
Ovidiu Nicolescu, Management, Editura Economică, Bucureşti, 1999
Ion Petrescu, Management, Editura Tipocrat Brașovia, Brașov, 1993
Dumitru-Daniel ȘERBAN, Achiziții publice. Jurisprudența Curții Europene de Justiție, Editura Hamangiu, București, 2011
Roger Abravanel, David Ernst, Alliance and aquisition strategies for European national champions, The McKinsey Quarterly Publishing, 1992
Michael J. Baker, Marketing, Editura Știință și Tehnică SA, București, 1997
Rob Dransfield, Human Resource Management, Heinemann Educational Publishers, Hallez Court, Jordan Hill, Oxford, 2000
Fundaţia Drucker, Organizaţia viitorului, Editura Teora, Bucureşti, 2000
Karl Raimund Popper, Societatea deschisă și dușmanii ei, Editura Humanitas, București, 2005
Philip Kotler, Nancy Lee, Marketing în sectorul public, Editura Meteor Press, București, 2008
George Soroș, Noua paradigmă a piețelor financiare:criza creditelor din 2008 și implicațiile ei, Editura Litera Internațional, București, 2008
Alvin Toffler, Eco-spasm, Spasmul economic, Editura Antet, București, 1996
Steven Stralser, MBA in a day, John Wiley&Sons. Inc, Hoboken, New Jersey, 2004
Christopher Molander, Jonathan Winterton, Managing Human Resource, Routlege Publishers, London, 1996
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Buletinul Universității Naționale de Apărare „Carol I”
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articolele publicate sunt supuse legii copyright-ului. Toate drepturile sunt rezervate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, indiferent dacă se are în vedere întregul material sau o parte a acestuia, în special drepturile privind traducerea, retipărirea, reutilizarea ilustraţiilor, citatele, difuzarea prin mass-media, reproducerea pe microfilme sau orice alt mod şi stocarea în bănci de date. Sunt autorizate orice reproduceri fără perceperea taxelor aferente cu condiţia precizării sursei.