LIMBAJ, PUBLICITATE ŞI MODEL CULTURAL

  • Maria-Magdalena POPESCU Universitatea Naţională de Apărare Carol I

Abstract

De câte ori vorbim despre publicitate gândul ne poartă la vitrinele strălucitoare ale unui magazin de lux- produsele pot fi obţinute dar preţul extrem de ridicat nu garantează calitatea, şi uneori nu calitatea conteză ci statutul pe care îl obţinem prin achiziţia produsului. În felul acesta dovleacul din poveste devine caleaşca mult visată, Cenuşăreasa se transformă miraculos în prinţesa de la miezul nopţii iar neîmplinirile din realitate devin plăcerea refuzată mult timp. Un instrument cu două tăişuri ce transformă lipsurile în împliniri aducând schimbări de atitudine, publicitatea este atât stăpân cât şi servitor, pe rând, atât pentru consumator cât şi pentru producător.

Author Biography

Maria-Magdalena POPESCU, Universitatea Naţională de Apărare Carol I
Maria Magdalena Popescu este conferentiar univ. dr. la Universitatea Natională de Apărare Carol I si predă cursuri din sfera comunicării mediatice. Cu un master in studii culturale britanice si titlul de doctor în stiinte umaniste, Maria Popescu este autoarea a peste 50 articole si 9 cărti, moderator la conferinte, reviewer pentru jurnale stiintifice internationale, dar si pentru volumele conferintelor internationale precum si membru în comitete stiintifice ( ECEL, eLSE, GALA; CALL, HETL, SAGE Publications ).

References

Cathelat B. – Publicitate şi societate, Editura Trei, Bucureşti, 2005, pg 35

Jung, C.G.- Psihologie şi alchimie, Editura Teora, Bucureşti, 1998

Noelle-Newman E. - The spiral of silence. A theory of public opinion, Univ of Chicago Press, 1984, USA

Gerbner G., Gross P.- Living with television; the violence profile, Journal of Communication, 1976, 26 (2 ) pg 172-1799

www.ibtimes.co.uk, Benetton, a history of shocking ad campaigns

Published
2015-04-02
Section
Articole