Imagine copertă

LIMBAJ, PUBLICITATE ŞI MODEL CULTURAL

Maria-Magdalena POPESCU

Abstract


De câte ori vorbim despre publicitate gândul ne poartă la vitrinele strălucitoare ale unui magazin de lux- produsele pot fi obţinute dar preţul extrem de ridicat nu garantează calitatea, şi uneori nu calitatea conteză ci statutul pe care îl obţinem prin achiziţia produsului. În felul acesta dovleacul din poveste devine caleaşca mult visată, Cenuşăreasa se transformă miraculos în prinţesa de la miezul nopţii iar neîmplinirile din realitate devin plăcerea refuzată mult timp. Un instrument cu două tăişuri ce transformă lipsurile în împliniri aducând schimbări de atitudine, publicitatea este atât stăpân cât şi servitor, pe rând, atât pentru consumator cât şi pentru producător.

Text integral:

PDF

Referințe bibliografice


Cathelat B. – Publicitate şi societate, Editura Trei, Bucureşti, 2005, pg 35

Jung, C.G.- Psihologie şi alchimie, Editura Teora, Bucureşti, 1998

Noelle-Newman E. - The spiral of silence. A theory of public opinion, Univ of Chicago Press, 1984, USA

Gerbner G., Gross P.- Living with television; the violence profile, Journal of Communication, 1976, 26 (2 ) pg 172-1799

www.ibtimes.co.uk, Benetton, a history of shocking ad campaigns




Revista Buletinul Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I” este indexată în baza de date internaţională Central and Eastern European Online Library: http://www.ceeol.com