LIMBAJ, PUBLICITATE ŞI MODEL CULTURAL
Abstract
De câte ori vorbim despre publicitate gândul ne poartă la vitrinele strălucitoare ale unui magazin de lux- produsele pot fi obţinute dar preţul extrem de ridicat nu garantează calitatea, şi uneori nu calitatea conteză ci statutul pe care îl obţinem prin achiziţia produsului. În felul acesta dovleacul din poveste devine caleaşca mult visată, Cenuşăreasa se transformă miraculos în prinţesa de la miezul nopţii iar neîmplinirile din realitate devin plăcerea refuzată mult timp. Un instrument cu două tăişuri ce transformă lipsurile în împliniri aducând schimbări de atitudine, publicitatea este atât stăpân cât şi servitor, pe rând, atât pentru consumator cât şi pentru producător.References
Cathelat B. – Publicitate şi societate, Editura Trei, Bucureşti, 2005, pg 35
Jung, C.G.- Psihologie şi alchimie, Editura Teora, Bucureşti, 1998
Noelle-Newman E. - The spiral of silence. A theory of public opinion, Univ of Chicago Press, 1984, USA
Gerbner G., Gross P.- Living with television; the violence profile, Journal of Communication, 1976, 26 (2 ) pg 172-1799
www.ibtimes.co.uk, Benetton, a history of shocking ad campaigns
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Buletinul Universității Naționale de Apărare „Carol I”
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articolele publicate sunt supuse legii copyright-ului. Toate drepturile sunt rezervate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, indiferent dacă se are în vedere întregul material sau o parte a acestuia, în special drepturile privind traducerea, retipărirea, reutilizarea ilustraţiilor, citatele, difuzarea prin mass-media, reproducerea pe microfilme sau orice alt mod şi stocarea în bănci de date. Sunt autorizate orice reproduceri fără perceperea taxelor aferente cu condiţia precizării sursei.