JOCURILE ÎN LECȚIILE DE EDUCAȚIE FIZICĂ MILITARĂ
DOI:
https://doi.org/10.12753/2065-8281-20-53Abstract
Relația dintre realitatea socială și formarea de abilități intelectual-educative și motrice la participanții din învățământul militar, și nu numai a lor, a transferului informațional și comportamental dintre cele două medii se bazează pe crearea de conexiuni viabile și pe găsirea de soluții aplicabile dintr-un mediu în altul, pe o ancorare certă a cunoștințelor dobândite pentru lumea reală. Această relație se poate consolida printr-o abordare multidisciplinară, în care fiecare domeniu studiat, fiecare disciplină parcursă în cadrul programului educațional își pot aduce contribuția la întărirea legăturii realitate-instruire. În învățământului militar, această relație capătă valențe și conotații complexe, dacă privim spre finalitatea actului educațional, în care fiecare disciplină parcursă va influența produsul finit. Prezentul articol oferă o altă perspectivă a unui mijloc specific disciplinei educație fizică militară din învățământul militar, a jocurilor în cadrul instruirii din lecțiile de educație fizică.
References
*** FM 7-0: Training the force, Headquarters, Department of the Army, Washington DC, 2002.
Băițan G.F., Admiterea în instituțiile militare de învățământ din Ministerul Apărării Naționale ‒ Probele sportive, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Bucureşti, 2020.
Băițan G.F., Pregătirea fizică a militarilor din armata României în contextul integrării în NATO, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Bucureşti, 2019.
Bronikowski M. și colab., Teaching movement play and games – from the cultural, social and sporting perspective, Podręcznik, Poznan, 2012.
Cârstea Gh., Teoria şi metodica educaţiei fizice şi sportului, Editura AN-DA, Bucureşti, 2000.
Ciapa G.C., Orientări și oportunități pentru pregătirea fizică a militarilor, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, București, 2019.
Ciapa G.C., Pregătirea fizică a militarilor din armata României în conflictele moderne, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, București, 2018.
Epuran M., Motricitate și psihism în activitățile corporale. Prolegomene la o metateorie a activităților corporale, Editura FEST, București, 2011.
Epuran M., Horghidan V., Psihologia educației fizice, Academia Națională de Educație Fizică și Sport, București, 1994.
![](https://revista.unap.ro/public/journals/1/article_924_cover_en_US.jpg)
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Buletinul Universității Naționale de Apărare „Carol I”
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articolele publicate sunt supuse legii copyright-ului. Toate drepturile sunt rezervate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, indiferent dacă se are în vedere întregul material sau o parte a acestuia, în special drepturile privind traducerea, retipărirea, reutilizarea ilustraţiilor, citatele, difuzarea prin mass-media, reproducerea pe microfilme sau orice alt mod şi stocarea în bănci de date. Sunt autorizate orice reproduceri fără perceperea taxelor aferente cu condiţia precizării sursei.