INFLUENŢA TEHNOLOGIEI ŞI COMERŢULUI ASUPRA VORBITORULUI ROMÂN ŞI GERMAN
Abstract
Articolul îşi propune să ia în discuţie urmările pe care activitatea marilor corporaţii multinaţionale le are asupra limbii vorbite şi scrise. Întâlnirea dintre rezultatul activităţii acestor companii şi ţinta lor CONSUMATORUL este momentul care generează subiectul căutărilor noastre. Dovezile obiective pe care am reuşit să le aducem sunt, în principal, legate de limba scrisă, dar indubitabil limba vorbită reflectă acelaşi lucru. Am urmărit fenomenul în două spaţii de limbă, cel majoritar român şi cel majoritar german.References
Eckert Penelope, Age as a Sociolinguistic Variable, in: The Handbook of Sociolinguistics, Coulmas, F., ed., Oxford, 1997.
Gioroceanu Alina, Împrumut şi creativitate lexical în româna actuală: brand şi familia lexicală, http://cis01.central.ucv.ro/litere/activ_st/articole_anale_lingvistica_2010_bis/gioroceanu_alina.pdf, accesat la 29.09.2015.
Hinrichs Uwe, Multi Kulti Deutsch. Wie Migration die deutsche Sprache verändert, C.H.Beck Verlag, München, 2013.
Mureşan Mihaela, Tendinţe lingvistice în presa scrisă contemporană, în „Jurnalism şi comunicare”, Anul III, nr. 4, 2008, http://jurnalism-comunicare.eu/rrjc/gratis/4_2008_MURESAN_tendinte_lingvistice.pdf, accesat la 28.9.2015.
Rus Maria Laura, Un fapt lingvistic de actualitate: influenţa engleză asupra limbii române, http://www.upm.ro/facultati_departamente/stiinte_litere/conferinte/situl_integrare_europeana/Lucrari/LauraRus.pdf, accesat la 29.92015.
Duden – Deutsches Universalwörterbuch, Dudenverlag, Mannheim, Leipzig, Wien, Zürich, 1996.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2015 Buletinul Universității Naționale de Apărare „Carol I”
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Articolele publicate sunt supuse legii copyright-ului. Toate drepturile sunt rezervate Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, indiferent dacă se are în vedere întregul material sau o parte a acestuia, în special drepturile privind traducerea, retipărirea, reutilizarea ilustraţiilor, citatele, difuzarea prin mass-media, reproducerea pe microfilme sau orice alt mod şi stocarea în bănci de date. Sunt autorizate orice reproduceri fără perceperea taxelor aferente cu condiţia precizării sursei.