CONCEPEREA ŞI ELABORAREA CAMPANIILOR DE INFLUENŢARE SOCIALĂ

  • Marius-Aurelian TOPOLNISKI Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”

Abstract

Alianţa Nord-Atlantică este angajată în derularea campaniilor de influenţare socială în diferite teatre de operaţii. Specialiştii acestui domeniu elaborează campaniile de influenţare socială în concordanţă cu directivele organismelor superior ierarhice şi cu obiectivele misiunii. Viziunea asupra abordării unui astfel de proces este de a realiza o paletă largă de mesaje (din punct de vedere a suporturilor mediatice), care urmăresc să determine o schimbare comportamentală a publicului căruia îi sunt adresate. Entităţile de profil apelează la un set de instrumente de planificare şi conducere a campaniilor de influenţare socială cu scopul de a facilita producţia de mesaje şi accesul la publicul-ţintă.

Author Biography

Marius-Aurelian TOPOLNISKI, Universitatea Naţională de Apărare „Carol I”
Marius-Aurelian TOPOLNISKI , în vârstă de 40 de ani, este doctorand în cadrul Şcolii Doctorale a Universității Naționale de Apărare „Carol I”. În anul 1997 a fost licenţiat în management social, iar în anul 2001, în psihologie generală. A absolvit cursurile postuniversitare de jurnalism-multimedia în anul 2005 şi, respectiv, de publicitate, în anul 2006, în cadrul Facultăţii de jurnalism şi ştiinţele comunicării, Universitatea din Bucureşti. În anul 2008 a absolvit masterul de relaţii publice şi publicitate din cadrul Facultăţii de jurnalism şi ştiinţele comunicării, Universitatea din Bucureşti. În mediul educaţional internaţional a absolvit cursuri de operaţii psihologice la Şcoala NATO din Oberammergau, Germania şi la Special Warfare Center and School, Fort Bragg, Carolina de Nord, Statele Unite ale Americii. În momentul de față este liber întreprinzător în domeniul comunicării de influențare.

References

John S. Wright, Willis L. Winter Jr., Sherilyn K. Zeigler, Advertising, McGraw-Hill, New York, 1982;

Armand Dayan, La publicité, P.U.F., Paris, 1990;

Revista Cutia Pandorei, CTEA, 2011;

FM – 3-05.301 – Psychological Operations Process, Techniques, Tactics and Procedures, Fort Bragg, August, 2007;

Published
2015-10-08
Section
Articole