ROLUL MARKETINGULUI STRATEGIC ÎN ORGANIZAŢIA MILITARĂ

  • Vasile BĂTINAŞ Regimentul 50 Rachete Antiaeriene „Andrei Mureşianu” Floreşti-Cluj

Abstract

Marketingul, în general, și marketingul strategic în special au devenit în ultimii ani componente esențiale ale activității, nu numai pentru societățile comerciale, ci și pentru organizațiile nonprofit sau pentru cele guvernamentale. Principiile de promovare a firmelor și produselor prin elementele mixului de marketing își găsesc o largă aplicabilitate și în rândul organizațiilor a căror scop nu este realizarea profitului, ci asigurarea unor produse nepalpabile dar esențiale pentru buna funcționare a societății în ansamblu. Concret, referindu-ne la organizația militară, a cărei menire este de a asigura securitatea naţională, aplicarea elementelor de marketing strategic poate duce la o mai bună percepţie a activităţii pe care o desfăşoară organizaţia militară în folosul societăţii.

Author Biography

Vasile BĂTINAŞ, Regimentul 50 Rachete Antiaeriene „Andrei Mureşianu” Floreşti-Cluj
Născut în Cluj-Napoca, jud. Cluj, la data de 23.12.1974, a absolvit Liceul Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia în anul 1993, după care a urmat cursurile Institutului Militar de Rachete şi Artilerie Antiaeriană “Gl. Bungescu” din Braşov pe care le-a absolvit în anul 1997. După absolvire a încadrat funcţii de comandă şi de stat major: comandant pluton tunuri, comandant baterie artilerie antiaeriană, comandant baterie rachete antiaeriene, apoi funcţii în modulul operaţii şi instrucţie la nivel batalion şi regiment. A participat, în anul 2011, ca ofiţer de stat major la misiunea ISAF în TO Afganistan în cadrul Comandamentului Regional „Sud”. În prezent este comandant al Batalionului 1 Rachete Antiaeriene „Osa-AKM” din Regimentul 50 Rachete Antiaeriene „Andrei Mureşianu” din Floreşti – Cluj. Referitor la educaţie şi formare, după studiile de licenţă, a absolvit în anul 2002 studiile de master în Marketing la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, iar în anul 2012 a obţinut diploma de master în Conducere interarme forţe terestre în cadrul Facultăţii de Comandă şi Stat Major a Universitatăţii Naţionale de Apărare „Carol I”. Din anul 2014 este doctorand al aceleiaşi universităţi în domeniul Ştiinţe militare.

References

Amerein P., Barczyk D., Evrard R., Rohard F., Siband B., Weber P., Manual de marketing strategic și operațional, Editura Teora, Bucureşti, 2002

Andreasen, Alan R., Kotler, Philip, Strategic marketing for nonprofit organizations, Seventh Edition, Editura Pearson Education, Londra, 2008

Armstrong, Gary, Kotler, Philip, Principiile marketingului, Ediția a IV-a, Editura Teora, Bucureşti, 2008

Bacali, Laura, Marketing – mix, Atelierul de multiplicare al Universității Tehnice, Cluj-Napoca, 1997

Hinescu. Arcadie, Hinescu, Daniela Arcadia, Marketing strategic, Editura Napoca Star, Cluj-Napoca, 2007

Keefe, Lisa M., What is the meaning of 'marketing'?, Marketing News; 9/15/2004, Vol. 38 Issue 15, p.17-18, http://www.johnstockmyer.com/enmu/mktg1.htm

Kotler, Philip, Lee Nancy, Marketing în sectorul public, Editura Meteor Press, Bucureşti, 2008

Minculete, Gheorghe, Marketing, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Bucureşti, 2007

http://www.inscop.ro/29-iulie-2015-infomm-sondaj-armata-si-jandarmeria-primele-doua-locuri-in-topul-increderii-romanilor

Published
2015-10-09
Section
Articole