LANGUAGE TESTING BETWEEN STANDARDIZATION AND CLASS ROUTINE

Authors

  • Speranza TOMESCU Universitatea Națională de Apărare „Carol I”

Abstract

Language testing, like most assessment, irrespective of the domain in which tests apply, can be either summative or formative, according to the framework in which it is administered: during a course to check the acquisition
of the taught material within a specific period of time (in the case of formative assessment) or at any moment of one’s life to pass an entrance or final examination or simply to prove one’s abilities in a domain for various reasons
or purposes (in the case of summative assessment). The current trend in language assessment, and generally as well, is to standardize the tests to be administered, especially those that fall under the heading of summative, but not solely. The present paper will analyze how standardized language testing is performed in Romania and in the English-speaking environment nowadays, starting from a general theoretical perspective.
Keywords: language testing; summative assessment; formative assessment;
standardization.

Author Biography

Speranza TOMESCU, Universitatea Națională de Apărare „Carol I”

Speranza Tomescu s-a născut la Tulcea în data de 01.01.1970, a absolvit Liceul de matematică-fizică ”Spiru C. Haret” din Tulcea în anul 1988, Facultatea de Litere, secția română-engleză la Universitatea din București în 1994 și a obținut titlul de doctor în filologie la Facultatea de Litere a Universității din București în 2007, cu teza intitulată Terminologia militară. Delimitări. Caracteristici. Relaţii cu alte limbaje, lucrare publicată în București în anul 2008. Este lector universitar la Facultatea de Securitate și Apărare din Universitatea Națională de Apărare ”Carol I” București, unde predă limba engleză în cadrul programelor de licență și de master în comunicarea publică și interculturală în domeniul securitășii și apărării din anul 2013. În această instituție, a ocupat funcția de lector universitar în Departamentul de limbi străine din cadrul FCSM din 2004 până în 2013 și funcția de asistent universitar din 1999 până în 2004. Anterior, a lucrat în învățământul preuniversitar în București între 1994 și 1999. Activitatea de cercetare a doamnei Speranza Tomescu s-a concretizat prin două proiecte de cercetare câștigate prin concurs, dintre care unul în calitate de director, un număr de 6 cărți (3 ca unic autor și 3 în colaborare), 10 articole și peste 10 participări la sesiuni de comunicări cu participare internațională din domeniile: lingvistică, terminologie și predarea și evaluarea limbii engleze conform STANAG 6001.

Downloads

Published

2020-01-29

How to Cite

TOMESCU, S. (2020). LANGUAGE TESTING BETWEEN STANDARDIZATION AND CLASS ROUTINE. BULLETIN OF "CAROL I" NATIONAL DEFENCE UNIVERSITY, 2(1), 20–28. Retrieved from https://revista.unap.ro/index.php/bulletin/article/view/774

Issue

Section

Articles