PRINCIPLES AND METHODS OF TRAINING IN MILITARY PHYSICAL EDUCATION

  • Gabriel Constantin CIAPA Academia Tehnică Militară

Abstract

 

The connection between theory and the application of theoretical knowledge in the practice of military physical education, is realized in some situations with quite ambiguity and difficulty. The result of this syncope will be found immediately in the training level of the trained persons. A cause of this syncope can be represented by leaving aside certain fundamental theoretical specialized knowledge, absolutely necessary for the educational act. Therefore, in the first part of this material, I will approach the training principles specific to the sub-domain of military physical education, in order to achieve an interpretation, necessary both for their understanding and for their importance in the act of training in the specialized military system. The second part of this material is dedicated to the classical methods of training in physical education. This material aims at a reiteration of the two fundamentals of military physical education, providing a synthesis and, possibly, a supplement of the specialized military literature.

Author Biography

Gabriel Constantin CIAPA, Academia Tehnică Militară
Născut la 20.05.1977, în localitatea Alba Iulia, Gabriel-Constantin Ciapa este absolvent al Facultății Militare de Educație Fizică și Sport „General Virgil I. Bădulescu”, din cadrul Universităţii Naționale de Educație Fizică și Sport – București, promoţia 2000. Pregătirea academică şi-a completat-o prin absolvirea mai multor cursuri/studii universitare de masterat, prin stagii de pregătire și prin finalizarea programului de studii doctorale. De profesie cadru militar, își desfășoară activitatea, în calitate de profesor de educație fizică și sport, la Academia Tehnică Militară. Are o interesantă activitate ştiinţifică, desfășurând activități didactice atât teoretice, cât și practice, fiind autor al unui curs de judo, „Judo – Note de curs”, coautor al cărții cu titlul „Orientarea sportivă”, Editura Academiei Tehnice Militare, și al mai multor articole şi comunicări ştiinţifice, apărute în cadrul conferințelor Strategii XXI și în Buletinul Unversității Naționale de Apărare „Carol I”.

References

Cârstea, Ghe., Teoria şi metodica educaţiei fizice şi Sportului, Ed. AN-DA, Bucharest, 2000.

Cerghit, I., Metode de învăţământ, Ediţia a III-a, Ed. Didactică şi Pedagogică, R.A., Bucharest, 1998.

Ciapa, G.C., Pregătirea fizică a militarilor din armata României în conflictele moderne, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Bucharest, 2018.

Ciapa, G., Self-defense - physical and psychological support in military modern conflicts, Strategic changes in security and international relations, Strategii XXI, Bucharest, 2015, Vol. 3. Dragnea, A., şi colab., Educaţie fizică şi sport – teorie şi didactică, Ed. FEST, Bucharest, 2006.

Epuran, M., Horghidan, V., Psihologia educaţiei fizice, ANEFS, Bucharest, 1994.

Published
2019-10-07
Section
Articole