PLANNING AND TEACHING STYLES IN MILITARY PHYSICAL EDUCATION

  • Gabriel Constantin CIAPA Academia Tehnică Militară

Abstract

 

The success of acquiring information, whether theoretical or practical, depends to a large extent on the information’s organization and structuring over well-defined periods of time, on its quantity, on the material basis available, but also on the quality and training of the military physical education specialist and on the way in which information is transmitted. Therefore, this material is divided into two parts. The first part deals, in a synthetic way, with the main documents of planning, organization and management of the military physical education activity, in some cases providing examples, in order to facilitate their understanding and performance. The second part of this article is directed to teaching styles in physical education, to the way of transmitting the information provided in the documents specific to military physical education, orientation that has in sight the teacher/specialist/trainer in this military branch.

Author Biography

Gabriel Constantin CIAPA, Academia Tehnică Militară
Născut la 20.05.1977, în localitatea Alba Iulia, Gabriel-Constantin Ciapa este absolvent al Facultății Militare de Educație Fizică și Sport „General Virgil I. Bădulescu”, din cadrul Universităţii Naționale de Educație Fizică și Sport – București, promoţia 2000. Pregătirea academică şi-a completat-o prin absolvirea mai multor cursuri/studii universitare de masterat, prin stagii de pregătire și prin finalizarea programului de studii doctorale. De profesie cadru militar, își desfășoară activitatea, în calitate de profesor de educație fizică și sport, la Academia Tehnică Militară. Are o interesantă activitate ştiinţifică, desfășurând activități didactice atât teoretice, cât și practice, fiind autor al unui curs de judo, „Judo – Note de curs”, coautor al cărții cu titlul „Orientarea sportivă”, Editura Academiei Tehnice Militare, și al mai multor articole şi comunicări ştiinţifice, apărute în cadrul conferințelor Strategii XXI și în Buletinul Unversității Naționale de Apărare „Carol I”.

References

Cârstea, Ghe., Teoria şi metodica educaţiei fizice şi Sportului, Ed. AN-DA, Bucharest, 2000.

Ciapa, G.C., Pregătirea fizică a militarilor din armata României în conflictele moderne, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Bucharest, 2018.

Ciapa, G., Educația fizică militară – formă de pregătire pentru luptă. Raport de cercetare nr. 1, Editura Universităţii Naţionale de Apărare „Carol I”, Bucharest, 2015.

Dragnea, A., şi colab., Educaţie fizică şi sport – teorie şi didactică, Ed. FEST, Bucharest, 2006.

Epuran, M., Horghidan, V., Psihologia educaţiei fizice, ANEFS, Bucharest, 1994.

Mosston M., Ashworth S., Teaching Physical Education, First Online Edition, Spectrum Teaching and Learning Institute, USA, 2008.

www.academia.edu

www.cognifit.com

www.education.cu-portland.edu

www.thepeproject.com

Published
2019-10-07
Section
Articole